Ny, nyttig och genomförbar, m.a.o ”kreativ”.

När en idé är ny, nyttig och genomförbar brukar den ofta definieras som kreativ.

Företaget AGO gör det möjligt för företag och organisationer att kommunicera och förstärka sina budskap, att bygga varumärke och stärka sina relationer genom att använda produkter som kommunikationsverktyg.

I deras arbetsmiljö är det en förutsättning att kreativiteten lever för att de nya idéerna ska födas. En idé som föddes var att göra en bok om kreativitet. En bok med olika tolkningar, funderingar och reflektioner kring begreppet kreativitet.

Jag fick förmånen att bli huvudförfattare av boken. Och tillsammans med deras medarbetare också redovisa en del ”cases” som visade hur deras medarbetare åstadkommer små och stora underverk — tack vare deras egna kreativitet. Ett av mina friaste och roligaste uppdrag på länge.

Boken gav mig en möjlighet att själv skapa mig en reflektion över varför jag gör vissa saker som jag gör. Hur jag hanterar min egen kreativitet, som också är mitt viktigaste verktyg tillsammans med fantasin, empatin och det ständiga ifrågasättandet.

Nu kan du ”digitalläsa boken”. Gå in på: www.agoglobal.com!

Här kan du bläddra på bildskärmen, eller ladda hem boken som pdf-fil. Trevlig läsning.

(Framför allt kanske inspirerande läsning oavsett om du just nu sysslar med stadsplanering och samhällsutveckling, skola och utbildning, kommunikation och teater eller bara vill bli en klokare människa.)

0 Svar to “Ny, nyttig och genomförbar, m.a.o ”kreativ”.”


  • Inga kommentarer

Lämna ett svar